Het Groot Dwergonisch Mannenkoor behoeft in Drunen en verre omgeving geen introductie meer. Bij veel festiviteiten zijn ze graag van de partij. Of dat nu op Koningsdag is, op een festival in de buurt op een platte kar, bij goede doel wandeltochten, carnaval in zorgcentrum Zandley, samen met de Harmonie Drunen of zomaar op een terrasje (zie Optredens & foto’s).

Van enige afstand hoor je de ca. zestig mannenstemmen en hun meeslepende liedjes al. Vooral in het Nederlands, maar soms ook een beetje Duits of Engels. Liedjes van Ramses, Boudewijn, Hazes, Doe Maar, VOF de Kunst en Hazes. Maar ook van Borsato, de 3J’s, Jan Smit of een zelf geschreven lied. Stuk voor stuk juweeltjes, waar het publiek vaak spontaan gaat meezingen.

Het plezier in het samen-zingen is voor de mannen steeds hun belangrijkste drijfveer en inmiddels is er een behoorlijk uitgebreid repertoire (zie Repertoire). In de afgelopen jaren organiseerden zij al vele Ouvertures en meezingfeesten, waar soms in twee dagen wel 1500 bezoekers geteld werden. Telkens weer wordt daarbij het publiek als vanzelf aangestoken door het enthousiasme van de zangers en de dirigerende leiding van eerst Willem Klerx en tegenwoordig van Ton van Baest.

In 2019 vierden ze hun 20-jarig jubileum met een uniek groots meezingfeest, in combinatie met de 60-rockband The Indeps, in de Voorste Venne in Drunen, waarbij ze naast hun eigen Nederlandstalig repertoire zelfs in hun beste Engels popliedjes uit de jaren 60 en 70 ten gehore brachten. Het duizendkoppige publiek ging daarin luid zingend met hen mee, dankzij een ondertiteling op grote tekstschermen.

In 2023 werd het zilveren jubileum gevierd met een treinreis met “De Karel” en hun partners naar Zuid Limburg. Na op 2 september in ’s-Hertogenbosch ingestapt te zijn werden in Roermond, Maastricht en Valkenburg voor de stations korte concerten gegeven en werd in Weert afgesloten met een groepsfoto vóór “De Karel”.